کرکره برقی

 

کرکره های برقی

نصب کرکره های برقی با وجود انواع تیغه های آلومینیومی ٬ گالوانیزه و پلی کربنات در طرح ها و اشکال متنوع نظیر تخت ٬ قوس دار و … در ابعاد مختلف و همچنین تنوع رنگ در کنار کیفیت مطلوب تیغه ها ٬ امکان ایجاد هارمونی بین درب رول آپ و نمای ساختمان را فراهم نموده است .

علاوه بر این امکان چاپ بر روی تیغه ها توسط لیزر با دقت و ماندگاری بالا و تنوع در نوع مکانیزم حرکتی مدرن درب های کرکره برقی ( امکان استفاده از سه روش سنترال Central ٬ ساید Side ٬ توبولار Tubular ) و عدم نیاز به تغییرات اساسی در کرکره های موجود و سهولت در نصب کرکره های اتوماتیک ٬ موجب شده این سیستم بطور گسترده مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی در نمای ساختمان قرار گیرد لذا شاهد استفاده از دربهای رول آپ در پارکینگ منازل ٬ فروشگاه ها ٬ کارخانجات ٬ سوله ها و بسیاری مکان های دیگر می باشیم .

نکات ضروری در انتخاب موتور و اجرای مناسب انواع کرکره برقی ( درب های رول اپ)

۱ – اطمینان از استحکام محل ریل و صفحه پلیت ها و در صورت لزوم زیرسازی مناسب جهت نصب تجهیزات و متعلقات کرکره برقی .

۲ – دقت در انتخاب محل مناسب موتور و صفحه پلیت ها ٬ تا علاوه بر استفاده مناسب از فضای موجود محل مناسب و کافی جهت جمع شدن تیغه ها فراهم شود .

۳ – انتخاب موتور مناسب با توجه به میزان تردد و وزن درب : معمولا توصیه می شود جهت نصب کرکره های برقی در مکان های با تردد بسیار بالا و همچنین دربهای با ابعاد و وزن زیاد از موتورهای با کیفیت ساید استفاده شود ٬ در مواردی هم که وزن و ابعاد درب زیاد نبوده و میزان تردد در شبانه روز کم یا متوسط باشد از موتورهای سنترال استفاده شود که علاوه بر سهولت در نصب نیازی به تغییرات اساسی در کرکره های قدیمی ندارند .

انواع دیگری از موتورها نیز وجود دارد که بصورت استوانه ای شکل بوده و به موتورهای توبولار Tubular معروفند و در توان های مختلفی در بازار به فروش می رسند و می توانند در نصب انواع پرده کرکره ٬ سایبان اتوماتیک ٬ شاترز انواع پنجره و انواع کرکره های برقی مورد استفاده قرار گیرند . البته نصب این موتورها نسبت به سایر انواع موتورهای کرکره برقی نیاز به تجربه ٬ دقت و دانش بیشتری خواهد داشت .

۴ – استفاده از جنس و نوع مناسبی از تیغه ها بمنظور ایجاد تناسب بین ابعاد درب ٬ وزن کلی تیغه ها ٬ نیرو و توان موتور .

برخی از پروفیل های تیغه کرکره برقی عبارتند از :

  • تیغه های آلومینیومی سخت کاری شده تک جداره ( ساده و پانچی ) و دو جداره اکسترود که به روش اکستروژه در سایزهای پروفیل ۵۵mm ٬ ۷۷mm و ۱۰۰mm تولید می شوند . در این میان پروفیل سایز ۷۷mm بطور گسترده در درب پارکینگ منازل ٬ مکان های تجاری و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد .

  • تیغه های تک و دو جداره گالوانیزه که معمولا دارای فوم پلی یورتان بوده و بسیاری از محصولات بی کیفیت موجود در بازار از این نوع می باشند .

  • تیغه های شفاف نانو یا پلی کربنات که معمولا دارای ظاهری طلق مانند بوده و به دلیل زیبایی و امکان رویت محیط داخل از پشت تیغه ها ٬ اکثرا به عنوان درب فروشگاهها و مراکز تجاری مورد استفاده قرار میگیرند . این تیغه ها اشعه ماوراء بفنش خورشید را نیز بخوبی جذب می نمایند .

  • تیغه های رول فرم که اکثرا در پرده کرکره اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرند . این تیغه ها به روش رول فرمینگ تهیه و محصول کشور آلمان می باشند .

مزایای استفاده از تیغه های رول فرم  :

۱ – تیغه های رول فرم دارای فوم پلی یورتان بوده لذا حرکتی کاملا بی صدا دارند

۲ –  دارای سطحی ضد خش و رنگ بسیار با کیفیت با ماندگاری بالا می باشند .

۳ – مقاومت بالا و وزن پایین تیغه های رول فرم امکان استفاده از موتور های با توان و تلفات کمتر را فراهم نموده که موجب می شود استهلاک سیستم به میزان قابل توجهی کاهش یابد .

انواع موتور های توبولار در وزن های ۵۰ ، ۱۰۰ ، ۱۲۰ ،۱۴۰ ، ۱۸۰، ۲۳۰ و۳۰۰ نیوتن متر با تنوع قیمت و کیفیت

موتور های ساید تک فاز با متعلقات کامل نصب انواع ریموت و رسیور ، مدار کنترل کرکره ، شفت و فنر بالانس شده

مدت سفارش از ۲ تا ۱۰ روز کاری میباشد

موتور تویوبلار ۱۲۰ N.M

موتور تویوبلار ECTM60-120 با گشتاور نیروی ۱۲۰ نیوتن متر موتوری است بسیار پیشرفته و منطبق با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا. این موتور با ایمنی بالا و نصب بسیار آسان مناسب برای کرکره های اتوماتیک مغازه ها و پارکینگ های منازل می باشد. این موتور دارای تمامی استانداردهای معتبر از جمله CE اروپا، ISO9001:2000 ، TUV و ROHS می باشد.

از کاربردهای این موتور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- درب مغازه

۲- مراکز تجاری

۳- درب پارکینگ منازل

موتور تویوبلار ۱۸۰ N.M خلاص کن دستی

موتور تویوبلار مدل ECTM100-180 با گشتاور نیروی ۱۸۰ نیوتن متر، موتوری است با تکنولوژی و ساختار پیشرفته و ایمنی بالا و نصب راحت به همراه خلاص کن دستی که برای درب های مراکز تجاری ، تعمیرگاه ها ، سوله ها و منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

این مدل توانسته است تمامی استانداردهای لازم و معتبر دنیا از جمله CE اروپا، ISO9001:2000 ، TUV و ROHS را کسب نماید.

از کاربردهای این موتور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- درب مغازه

۲- مراکز تجاری

۳- مراکز صنعتی و سوله ها

موتور تویوبلار ۳۰۰ N.M خلاص کن دستی

موتور تویوبلار مدل ECTM100-300 با گشتاور نیروی ۳۰۰ نیوتن متر به همراه خلاص کن دستی با طرح و رنگی بین المللی و زیبا و تکنولوژی بسیار پیشرفته ساخته شده است که بسیار مطمئن و ایمن بوده و با کمترین صدا کار می کند. این مدل موتور برای درب های متوسط و بزرگ، سوله ها و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد و توانسته است تمامی استانداردهای لازم و معتبر دنیا از جمله CE اروپا، ISO9001:2000 ، TUV و ROHS را کسب نماید.

از کاربردهای این موتور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- درب کارخانه ها

۲- درب مغازه

۳- مراکز تجاری

۴- مراکز صنعتی و سوله ها

موتور ساید صنعتی ۴۱۰ N.M خلاص کن زنجیری

موتور ساید مدل EM600-410 موتوری است صنعتی از نوع side که از آن برای کرکره‌های اتوماتیک، درب های سنگین و … در مراکز و مکانهای صنعتی و پارکینهای مجتمع های مسکونی که تعداد تردد آنها زیاد است مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای این سیستم می‌توان به آنبالانس (Unbalance) بودن آن اشاره کرد که طول عمر بیشتر و کارکرد بدون دردسری نسبت به سیستم های بالانس (Balance) (موتورهای MC و مرکزی) خواهد داشت و چون در آن از فنر و کاسه فنر استفاده نمی‌شود ، خرابی های ناشی از آنها از نظر شکستگی فنر و کاسه فنر نیز در این سیستم وجود نداشته و کارکرد با این سیستم لذت بخش خواهد بود.

وجود سیستم دستی به صورت جرثقیل زنجیری در هنگام قطع برق برای بالابردن کرکره و سیستم خلاص کن در هنگام قطع برق برای پائین آوردن کرکره از مزایای دیگر این سیستم نسبت به خلاص کن سیمی در سیستم های بالانس می‌ باشد؛ زیرا در سیستم های آنبالانس در هنگام استفاده از سیستم دستی هیچگونه نیروی غیر قابل کنترل نظیر نیروی فنر رو به بالا وجود ندارد و با خلاص کردن، هیچ آسیبی به سیستم وارد نمی شود؛ درصورتی که در سیستم های بالانس با خلاص کردن موتور، درب تحت تاثیر نیروی فنر ، رو به بالا حرکت می نماید و حتی با وجود Stopper ، این نیرو می تواند باعث آسیب رساندن به مکانیزم موتور و درب شود.

موتورهای کرکره برقی به دو صورت تیوبلار ( توبولار ) و ساید می باشد که مدل های قابل ارائه آن در زیر آمده است :

این تیپ موتورها محاسنی دارند:

۱- به دلیل فیزیک خاص ظاهریشان در زمان رول شدن فضای کمتری را اشغال می کنند.

۲- از نظر توان و قدرت کشش ، دارای رنجهای مختلفی هستند.

۳- به لحاظ قیمت نسبت به موتورهای سنترال و ساید قیمتی مناسب تر دارند.

۴- در هنگام قطع برق به سیستم خلاص کن دستی مجهز میباشند

با استفاده از شفت های ۸ ضلعی و بدون نیاز به فنر ،توانایی جابجایی کرکره تا وزن بیش از ۳۰۰ کیلوگرم را دارا می باشد از مزیت های دیگر این نوع موتور ها ، بی صدا بودن آن هنگام حرکت و قابلیت اتصال خلاص کن دستی در هنگام حرکت وقابلیت اتصال خلاص کن دستی در هنگام برق می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.